iklan-iklan

Masa Itu Emas

Daisypath Friendship tickers

Saturday 21 May 2011

aku bukan pilihan kamu...

Kali nie aku nak post pasal nie.. Jgn tya aku kenapa.. Tp aku mmg terasa la sikit ngan seseorg nie.. Maybe dia akan ckp mcm nie 'dia buat aku terasa xpe pulak'.. ye.. mmg itu yg dia akan kata.. aku tau.. Kta bukan baru kenal 3 bulan.. so aku nak ckp pasal post dia.. pasal lelaki idaman dia.. kira aku nak bandingkann dgn diri aku la apa yg dia mau.. (yg bold nie post dia)


1st skli mestilah
Lelaki yang sopan :
Tahu menghormati orang tua serta pandai mengambil hati parents aku.
ULASAN AKU: ye.. ni ade kowt.. sape yg x hormat org tua .. secetek-cetek pengetahuan aku dgn ilmu pun aku tau tu mmg menjadi kewajipan..

2nd,
Lelaki yang ceria :
Boleh berjenaka dan berkongsi cerita. Tidak selalu sugul dan berkerut-kerut dahinya.
aku ni jenis yg suka gelak. so, aku selesa dgn lelaki yg suka make jokes..
 ULASAN AKU : Aku selalu wat muka yg menyakitkan hati.. lawak2 pun aku dia akan terasa.. so mmg terang lgi bersuluh.. Aku bukan untuk kmu..

3rd,
Lelaki yang cekap :
Segera memberikan kepada wanita apa yang dihajati tanpa perlu diminta terlebih dahulu.
bg aku, apa yg aku nk bkn harta benda la sbb semua 2 alhamdulillah aku dh ada..
yg aku nk dr seorg lelaki adalah attention je... yela... jauh dr parents.. hoho
ULASAN AKU : bgi attention?? aku rasa aku xpernah bgi kot.. aku layan like2 je.. time suka, aku layan lebey sikit.. time mood xbrapa nak betul dia yg kena.. so, mmg aku bukan pilihan dia..
 
4th,
Lelaki yg mudah berkata "maafkan saya" :
sy ni sbnrnya jenis yg kuat merajuk jgk..
tp, lps jumpa c dia, jd kurang dh mrjuk sbb die lg sng tacing dr sy..
hohoo..
so, bila sy btl2 mrjk 2, sy btl2 hrp laki 2 say sorry...
sbb sy ni jenis yg xkn marah tanpa punca n xsuka panjang2 kn citer...
ULASAN AKU : betul n 100% aku setuju.. Mmg aku yg lebih mengada dari dia.. satu lgi, aku mmg jarang n mmg payah nak mntak maaf ngan dia.. even mmg aku salah.. sebab aku xsuka mntak maaf.. aku lebih suka setllekan tanpa mntak maaf sebab aku xnak ungkit benda tu lgi.. if aku mntak maaf, akan muncul blek la menda tu dri mlut aku.. aku xnak fikir lgi.. Tp dia suka org yg  kata maaf if salah.. Tp bukan akun k.. so dh 3 dah bukti aku mmg xkan ke dia..

5th,
Lelaki yang mengasihi :
Walaupun mungkin dia tidak menyatakan kasihnya pada wanita itu. Suatu masa, wanita berharap lelaki ini akan meluahkan perasaan kasihnya itu.
sy tau lelaki ni kdg2 ego nk ckp yg die syg kite..
so, sy phm la... huhuu..
even kalau xnyatakan dlm perkataan, lelaki blh jgk nyatakan syg nya 
dlm bentuk perbuatan...
just show her that u r caring n always take care of her health,
i think its alrdy enough to show ur love...
ULASAN AKU : ye.. aku mmg xpernah tunjuk yg aku syg kat dia.. tambah2 kalau depan member aku.. aku buat begitu sbb aku nk kmi 2 jew tau yg aku caring or ape2 la kat dia.. Tp dia nak lelaki yg mcm tu.. so aku xley halang.. Tp bukan aku lelaki itu yg di carikan & impikan..
so, 5 enough la ye.. heee..
utk ciri2 yg bekerjaya n ada money 2 xyah mention la...
mmg wajib ada 2.. kang nk bg mkn apa ank dara org..
hahaha..
so, i think, the above 5 is enough, for me la...
haha...
ULASAN AKU : yup sekarang aku mmg xde harta sendiri lgi.. 
Mcmtula apa yg dia nak n lelaki yg dia idam2kan.. Bukan aku nk fikir bukan2, tp aku rasa dia post ni mmg nak aku tau yg aku bukan la dlm list lelaki idaman dia.. Niat dia post ni nak aku tau yg dia nak aku jdi mcm tu.. aku tau.. tp aku tetap bukan pilihan dia.. aku xmampu nak ubah persepsi aku.. aku mmg aku.. itu la cara kau.. bukan untuk dia sja.. semua sama.. Yg sebelum2 nie pun sma.. xde beza.. If nak aku berubah.. mintak maaf.. aku dah mmg mcm tu.. kesimpulan, aku bukan dalam list kamu.. n aku ready untuk itu... just say to me.. xperlu bgi tggu lma2 yer sebb aku bukannya sentiasa ada disisi kamu.. seperti yg kmu kata "always be there besides me...
yeke?? "..
Kmu fikir itu gurauan.. But not to me.. kerana pulut santan binasa.. tenks~ 

No comments:

Post a Comment

Dok Diam2 ye Si Gem2

PenyeJuk TeLiNgA