iklan-iklan

Masa Itu Emas

Daisypath Friendship tickers

Sunday 1 May 2011

Detik Kemunculan Bakat Sukan Aku Di Bumi IZIsH

Sebenarnya lma dah nak tulis pasal nie..Tp asyik xsempat jew.. Kat sini aku nak bercerita sikit pasa Karier SUKAN aku nie kat Bumi IZISH.. First2 aku masuk Ibu Zain Nie sukan pertama aku men BOLA TAMPAR.. ni first nie bersukan kat UKM.. Masa aku men nie time MMP... Disebabkan aku nie berbakat jgk dalam men bola tampar aku join la sukan MMP tu.. Pada dasarnya nk men Bola.. Tp xde kasut.. so pendam kew la perasaan nie.. Hehehe.. Masa Sukan MMP ni kami LAYAK samoai peringkat SUKU AKHIR.. tp tewas nak masuk SEPARUH AKHIR.. so tamatlah KARIER aku.. hahaha..

Pas2.. Aku mula berjinak-jinak men futsal.. Masa nie abg2 senior selalu ajak aku men futsal malam.. Kadang2 aku rasa segan lak.. Mklmlaaaa... aku JUNIOR.. Diaorang SENIOR.. kekok la sikit.. Pegi Blek men FUTSAL diaorg bawak aku.. Kadang2 aku sorang jew JUNIOR yang diorg bawak.. Aku apelagi.. Jdi PENDIAM la.. time gelak,aku gelak walaupun aku xfaham ape diaorg GELAK.. hahaha.. Aku slalu gak diaorg ajak frendly(cukupkan team diorg).. haha.. Org yang selalu ajak aku Abg Fad, Abg Jaki.. Ni masa 1st year la... Paz2 bakat aku berkembang dalam bidang futsal nie wakil Kolej main Untuk SUKEM.. walaupun kalah.. Tp pengalaman tu yang penting.. N then aku diserap masuk dalam team senior blok untuk FUTSAL inter Blok.. Kami NAIB JUARA jew..

And then BOLA SEPAK.. Aku join jugak.. 1st SUKEM BOLA aku dibawah pengurus Abg Mirul.. Masih ingat lgi aku time kat padang kajai.. Dia tanya aku men POSISI mana.. Aku pun xtau aku HEBAT POSISI mna time tu.. Mklmla JUNIOR lgi.. So, dengan CELUPARNYA mulut aku ckap Men STRIKER.. Arghhh.. Downnnn... Terlepas CAKAP.. Pas2 aku terus disuruh men sebab dlam team masa tu mmg xde striker langsung.. MIDFIELD berlambak.. So aku diberi kepercayaan untuk Jadi PELEDAK untuk team IBU ZAIN nie.. Masa Trainning aku menyengat giler... Sampai 2 gol aku jaring.. Tp Bila game BETUL2.. Aku xjaring 1 gol pun sepanjang kejohanan.. Last2 Team IBU ZAIN kalah di Peringkat Kumpulan. Tu la pengalaman 1st aku men bola wakil kolej.. ni semua berlaku dalam TAHUN PERTaMA aku di IBU ZAIN..

Masuk 2nd Year.. aku meneruskan kegemilangan BAKAT aku dalam futsal n BOLA SEPAK... Law FUTSAL n BOLA SEPAK tu xyah crita dah la.. Mmg aku join mne2 game, baik frendly ataupun Game Betul2.. SUKEM tahun ni kmi Berjaya ke peringkat SUKU AKHIR.. Ok la.. Ade peningkatan.. Dan Posisi aku terus kekal jadi PENYERANG.. Masa Ni aku ade jaring GOL.. Berjaya menamatkan KEMARAU gol aku.. syukur2... FUTSAL & BOLA aku xnak cerita dah... Ni aku nak CRITE pasal aku join OLAHRAGA.. Masa pendaftaran peserta aku bukan men BERLAGAK lagi.. ambik acara 400m,800m,4x100 n 4x400.. Alih2.. satu acara jew aku sempat join..hahaha.. ni la akibat tamak... Nasib bek aku n my team dapat GANGSA masa tu.. berbaloi jugak la.. hahaa.. Kmi dpat pingat nie ACARA 4x100.. aku 1st RUNNER.. 2nd Augustino, 3rd Kumaran, & 4th A.Jaki.. Time berlepas tu aku diantara paling LAJU.. law xsilap NO 2 kowt.. Tp yang Banggang nya msa nak past BATON tu.. Byk buang masa kat situ.. pas2 jadi NO 4.. sampai kat LAST RUNNER.. A.jaki.. PERghhhhhhhh.. Lju giler dia pintas yang NO 3 tu.. Last2 dpat GANGSA.. yay... hahaha

Lebey kurang gitu la Bakat aku mula berkembang... Sekarang Semua Senior2 aku dah Tamatkan pengajian dah.. Kmi pulak MEWARISI segala-galanya dari DIAORG.. Semoga kita terus dipanjangkan PERHUBUNGAN.. Next TIme kmi lak Nak laan dgn ALUMNI nie.. ok.. So tu jew la kowt tuk post kali nie.. Untuk abg2 SENIOR.. tenks sebab Banyak bimbing kami kat KOLEJ nie.. SEmoga Kalian Berjaya dalam Arus KEhidupan Baru.. Kita akan Bertemu Lagi Di len hari Tp DALam DIMENSI yg berbeza.. 
KEEP IN TOUCH.
TEAM FUTSAL

TEAM FUTSAL

BOLA SEPAK

TEAM BOLA SEPAK IZISH
TEAM BOLA SEPAK
BELAKANG DARI KIRI :
Zaki,Raf,Fad,Jaki,Oney,Azrin,Ijat,Yus,Pijie

DUDUK DARI KIRI :
Minul,Yo,Kamsah,Amar,Izul,Shahdan,Hafizul

GENERASI PELAPIS:
Azrin,Amar,Shahdan,Izul,Yus,Yo, Ijat..

Lihatlah..betapa sikitnya PELAPIS2 nie.. Bak Kata abg2 nie.. Nex SEM join TARIAN ke semua??? arghhh.. down..haha..

P/S : Kpda ADIK2, Jom kita teruskan Perjuangan Abg2 KIta ni.. JUMPA DI GELANGGANG NEX SEMMMMM!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

Dok Diam2 ye Si Gem2

PenyeJuk TeLiNgA