iklan-iklan

Masa Itu Emas

Daisypath Friendship tickers

Thursday 5 January 2012

Bilikku Digenangi Air~ TT.TT

Huhuhu.. Niat dihati lepas makan tdi nak tdo.. sekali terdengar air mencurah2 kat aras atas.. Aku ingtkan org sidai bju.. So aku berjalan dgn selamba dri bawah naik bilik aku.. Sekali....... AIRRRRRRRRRRRRRRR aku jerit.. Air melimpah-limpah dari syiling betul2 kat depan bilik aku.. Terus aku terjah masuk bilik.. Down sekali lagi. sebab rumet xsedar ditambah dengan jiran2 aku pun xtau.. So aku jerit lebih kuatttt.. Airrrrrr.. semua jenguk kepala... hahahahahahaha.. semua kagum dengan peristiwa tdi.. Lepas 2 masing2 sibuk buat empangan depan pintu guna newspaper supaya air xmasuk bilik.. Aku ngan rumet aku pun tidak ketinggalan.. Tiba2.. air menitis dari dalam pulak.. Mula2 kecik lama2 macam shower.. Arggggghhhhhh.. terpaksa robohkan empangan.. N dalam 5-10 minit kemudian, giv up.. Pasrah dengan air yang mencurah2.. huhuhu.. Aku sempat kosongkan loker aku.. naseb bek dalam loker xder bjuuuuuu.. hukhukhuk.. 

Air keluar dari syiling

mula2 menitik last2 mcm shower

Empangan Newspaper terpaksa dipecahkan

Air mula bergenang

air pasang sampai paras bahaya

Bantuan disalurkan

Air naik tanpa kawalan sehingga selipar hanyut kedalam

Air dah melimpah ke bilik depan

air sampai ke paras buku lali

Barang2 yg sempat diselamatkan

Barang yg dipindahkan

air mula surut

Akhirnya, setelah hampir 30 minit bertarung dengan air, ditambah dengan kerjasama jiran2 makan air pun dapat dikeringkan.. Terima kasih kepada A.ijan yang bertungkus-lumus menelefon bantuan.. Kepad ketua Blok yg prihatin.. jiran-jiran Mau, Udin, Adib n Luqmal.. Tenkiu tolong sedut air tadi.. haha.. Kepada fazea memberi semangat.. Kepada shahdan yang gelakkan aku.. terima kasih jugak.. hahaha.. kepada org2 besar yg melawat En Anuar. Dia offer bilik baru kat K19A or B.. so aku pilih B(*dekat sikit ngan My ***** aku..).. Katanya, dia check ada kosong ke x dulu.. hahaha.. Kepada En Yusof n En Danny.. Tenkiu.. Lastly.. Tenkiu Semuaaaaa !!! Pengalaman Banjir dalam Bilik.. Hahaha.

4 comments:

Dok Diam2 ye Si Gem2

PenyeJuk TeLiNgA