iklan-iklan

Masa Itu Emas

Daisypath Friendship tickers

Saturday 14 January 2012

~Gelora Jiwa~

Di saat-saat aku memerlukan dia maka masa itulah dia xde.. Cuba bila aku tak memerlukan dia.. Setiap masa sentiasa ada.. Bila dia sedih, tacing, berduka, terlu, ditacingkan, geram, kecewa, tertekan dan semuala aku akan cuba sedaya-upaya berada disisi dia.. Tp bilamana aku dalam keadaan yang sama, dia entah kemana.. Ada. cuma bertanya yang benda biasa.. Xpernah nak cuba baca apa yang aku alami.. Jika dia seperti aku, aku cuba selongkar, cungkil hingga terbongkar apa yang merunsingkan dia. Selagi xdapat, selagi tu aku cuba. walau dengan apa cara sekalipun. Dia.. cuma bertanya.. "kenapa nie, ada masalah ker?" Bila aku jawab xde.. Dengan senyuman pahit. Dia angguk kepala.. Dia terus diam. Aku diam, Dia dua kali diam.. Tp xapala.. aku sedar semuanya.. Last2 aku pujuk diri sendiri.. Aku selesaikan diri sendiri.. Aku jgk yang ceriakan diri sendiri.. Akulah yang menceriakan suasana walaupun secara paksa rela.. Betullah kata orang, hanya diri sendiri yang faham dengan diri sendiri.. Xkisahla berapa rapatnya org tu dengan kita.. 

sekian~~

No comments:

Post a Comment

Dok Diam2 ye Si Gem2

PenyeJuk TeLiNgA